tvungen o skriva av mig lite.

japp som sagt, jag är bara tvungen att skriva av mig lite.
Vet inte hur långt det kommer bli.
Men jag orkar inte sitta och skriva på papper.
Så det är skönt att skriva här.

jag går runt och oroar mig över saker.
En massa saker..
Typ som hur min framtid kommer att bli..
just nu känns det som att man inte har någon.
Vet inte alls vad jag vill syssla med lr bli.
Vet inte om mina betyg håller, om mitt självförtroende
håller.
Men ibland känns det bara som att man flyger fram, man bara
svävar genom luften lixom,
men egentligen står man där på marken.
Ibland vet man inte vart man ska ta vägen,
ibland vill man bara stanna på en och samma plats.
Ibland vill man bara glömma..
& ibland vill man bara blunda och aldrig mera öppna ögonen.
Ibland vill man säga sina sista ord.
och eftersom jag är en så pratglad person,
och försöker alltid visa att jag är glad.
Tror det kommer märkas om jag
släcker mina ögon om min mun stängs.
Mitt skratt försvinner igenom luften..
Jag undrar vad som hade hänt med livet efter ?
vad som hade hänt med mig.
Vad som hade hänt med dom jag älskar.
dom som älskar mig.
det är frågor man bara kan fråga om och om igen,
man kommer aldrig få några svar.
Det är inte många som vet min hemlighet,
egentligen är det ingen som vet min hemlighet.

jag oroar mig över kärlek.
Går runt och tänker och tänker på en
person hela tiden, en underbar person.
Som är nästan helt perfekt.
Ingen kan aldrig bli eller vara perfekt,
men min kärlek, ja den har du väckt.
Man undrar hur den andra personen tänker.
Man vill bara att telefonen ska ringa,
och man berättar för varandra hur man känner.
ooh det hade vart nice..

nu kommer en sak som jag stör mig på,
inte en sak som jag oroar mig över utan som jag
stör mig på.
Det är att jag inte vill känna mig som ett litet barn.
Jag vill heller inte bli vuxen.
Men ett litet barn som alla ska hålla vakt på,
jag kan klara mig själv.
Har redan berättat för mina föräldrar att jag kommer flytta
hemmifrån så fort som möjligt.
Men där kommer nästa problem, vill inte lämna mina bästa vänner här.
Vill att dom flyttar med mig.
Men ändå vill jag vara i min ensamhet.
Jag vet hur det känns att få ett hjärta krossat.
Jag vet hur det känns att behöva går runt och fejk le hela tiden.
Jag vet hur det känns att lyssna på massa andras problem och
man aldrig får berätta sina egna.
Jag vet hur det känns att bli lämnad kvar.
Jag vet hur det känns att behöva gå runt med en stor fet klump i magen.
Jag vet hur det känns att gå runt o vara osäker, otrygg och olycklig.
Men nu, jag tänker inte göra nåt bara för att andra ber om det.
Jag tänker vara egoistisk och börja tänka mer på mig själv.
Det kommer bli svårt, men det är så mina tankar lyder.
Jag har alltid vart den som oroat mig över alla andra, brytt mig om det minsta lilla,
& glömt bort mig själv, skutit undan mig själv.
Som en hård spark i magen..
att bli sviken,
att lita på folk som sviker.
Nu vet jag vilka jag kan lite på, och vilka inte.
En framgång.
Men vissa är så himla bra på att ljuga,
på att lossas!

Jag har själv gjort mycket mycket dumt i mitt liv.
Saker man ångrar, lixom vem fan har inte det?
men man kan inte ändra på som sakerna.
Det bara går inte.
Att tjata om saker som hänt är meningslöst.
Det är där kommer alltid och vara,
det är därför jag är så orolig på framtiden.
Det är saker som inte hänt än,
det är saker som kommer hända.
Men det är saker man har chans att ändra på.
Men man måste förstå vad det är som behöver att göras.
och det gör jag inte..
jag förstår inte vad det är som är bra lr dåligt i en framtid.
Jag har ju inte levt den, vet inte om jag kommer leva den.
Vet inte hur länge jag kommer leva den.
Det hära jag skriver nu är inte bara några ord på en liten random blogg.
Utan det är mina tankar jag skriver ner.
Måste töma ut några tankar ur huvudet innan jag ska sova..
Det kommer att komma flrera tankar jag vet det.
Men måste göra mig av med den gamla skiten..
Livet, vad är det för underbar skit man har fått ?
som en underbar plåga man måste leva igenom.

nä nu ska jag sluta babblaa
men några sista ord här under.

Jag behöver en kram.
Behöver nån som verkligen älskar mig.
En som värmer mig.
En som håller om mig.
Nån som du.


både du och jag vet att om
du har läst hela den hära texten bryr du dig om mig.
Jag känner det på mig.


Kommentarer
Postat av: sophie - fotoblogg

jag vet inte vad som har hänt, men jag vet att de kommer lösa sig!



ge inte upp om de är något som är värt att kämpa för!

2010-04-22 @ 10:00:48
URL: http://sophiemarie.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag lovar att de kommer lösa sig :) kram

2010-04-22 @ 14:00:22
URL: http://louiseberglund.myshowroom.se/
Postat av: Louise

sv: Tack själv, just nu är ja nog mest deppig o tror inet alls att mr right kommer dyka upp :(

alla vänner skaffar pojkvänner men ja förblir nog singel :(



gör duidag då? kram

2010-04-22 @ 14:10:13
URL: http://louiseberglund.myshowroom.se/
Postat av: Louise

sv: du är ju jätte fin så ja lovar att du kommer hitta en bra kille :) o du har heela livet på dig som sagt ;)



idag gör ja inte många knop, sitter i soffan o funderar på om ja ska äta mat el sova:P

ens liv är bra trist :/

kram

2010-04-22 @ 16:04:11
URL: http://louiseberglund.myshowroom.se/
Postat av: Louise

Sv: ja kanske om 10 år så har ja nån:P

men tveksamt.. haha



ja kom på att ja inte ätit mat idag, så måste väl göra de:P men vet inte vad ja är sugen på dock..

2010-04-22 @ 16:53:20
URL: http://louiseberglund.myshowroom.se/
Postat av: fiona

besök min blogg :) och låt folk få reda på att jag är tillbaka!

2010-04-22 @ 19:12:45
URL: http://ffionachannie.blogg.se/
Postat av: Madde

Min underbara Cajsa!! Jag lovar dig att du kommer få en bra framtid och ett underbart liv men självklart skrämmer allt sådant. Jag kan lyssna på dig om du vill prata av dig, mitt liv har inte heller varit det lättaste men man tar sig igenom allt även om det inte känns så just då. Den kille/man som blir din kommer blir den lyckligaste på hela jorden eftersom du är en omtänksam, underbar, rolig, glad och positiv tjej och självklart vacker!!! Detta är sanningen!! Du är bäst. Puss <3

2010-04-22 @ 20:10:51
Postat av: Maddes sambo

Cajsa, det kommer att ordna sig. Du behöver inte skynda efter något som kanske bara blir fel eller dåligt. Jag hade också dåligt självförtroende när jag var i din ålder men det har ordnat sig rätt bra för mig.

Du vet att du får komma till oss när du vill om du vill även om du är rätt kaxig mot mig ibland...

Ta hand om dig./Kram M.

2010-04-22 @ 22:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0