Dag 1 - fakta om mig.

Jag börjar med dag 1 redan nu eftersom att jag inte har något bättre för mig, hoppas inte att det gör något.
hmm.. vart ska jag börja, jag börjar väl från början så får ni lära känna mig redigt ordentligt :)
blir det tråkigt att läsa så sluta läsa bara x] haha.

Jag heter Cajsa Karin Mattlin, jag är 15 år gammal, 16 år den 3 augusti, då är det dags för mig att börja övningsköra den där stora bilen som var en bamsestor maskin när man var liten..
När jag var liten så var jag den spralliga tjejen med ett leende på läpparna, jag sa alltid knäppa och komplicerade saker så alla brast i skratt. Har fått höra att jag var den charmiga och påhittiga som inte hade tråkigt en sekund och att det inte kunde existera ondska omkring mig, när jag kom så försvann allt ont för att jag sken som en sol.
Har iallafall mormor sagt, hihi.
Jag var också den "tuffa" tjejen som inte gav upp i första taget, om jag trilla med cykeln så kom det en skvätt tår men sedan upp igen för att försöka..
Sedan gick åren, började skolan och var hur överlycklig som helst för att jag blev stor. Sen i slutet av nollan alltså när jag var 6 år, då dog min Farfar, Erik Mattlin. Det var han jag hade fått mina egenskaper utav, det var han som lärde mig alla busiga saker som jag sedan visade för mina kompisar så att vi fick skäll av både lärare och föräldrar.. Men när farfar dog så rasade mig värld samman, det var som att jag låg i koma i ett år.
Men alla går ju vidare, även jag och här är jag, slutar snart 9an, ska ta mig ann gymnasiet., om ni följt min blogg så vet ni att jag hade lätt för skolan i 7-8an, men i slutet av 8an så svartnade allt, och nu i 9an så får man kämpa och slita, det tar på krafterna.
Förutom att gå i skolan så tränar jag både fotboll och innebandy och umgås med mina fina vänner som jag inte skulle klara en sekund utan.
Man kan ju undra hur jag är som person nu när jag är äldre, men jag tror att jag är densamma nästan, med ett mycket sämre självförtroende bara.
Jag vill allas bästa, och vill få folk att må bra, jag har också lätt att gråta om det är nån ledsam film eller läskig som satan eller om det är nåt annat som hänt, men det känns som att det är bra att gråta. Bättre att visa sina känslor än att hålla dom inne.
Jaja, sen har jag också världens bästa fantasi enligt både Zanna och Lollooo, haha härligt tycker jag :)
Sen måste jag också säga att jag älskar mat och musik!!! mitt liv alltså :D hahah okej nu framstår jag som en tjockis som sitter och äter och äter och lyssnar bara på musik.. men nästan så är det, fast mina dagar är ju fullproppade av annat.
Men mer ska få plats på dom dagarna, t.ex som en pojkvän, ja det ska få plats med :)
nä nu ska jag sluta skriva, känner mig lite ego när man sitter och skriver om sig själv såhär x]
haha puss på er :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0