S t o p p , vafan är det egentligen som händer ?

vem är så bra, vem är så grym, vem är så perfekt..
Vem kan klaga på någon annan, vem kan reta någon annan på grund av utseende, vem kan trycka ner en person så mycket så att personen tar ut sorgen på sig själv.
Jag har insett en sak.. alla som dömer andra, alla som påpekar främlingars utseende, det är ni som gör deras utseende. Jag menar, om någon hade kallat dig ful och äcklig och att folk skrattar åt dig, pratar bakom ryggen. Hade du då orkar bry dig om hur du såg ut? Hade du orkat sminka dig när du ändå bara måste gå och gömma dig hela dagarna? Hade du orkat ta på dig fina kläder men sen säger folk att du ändå är ful. N e j jag tror inte det va?
Alla kan skratta om man ser någon som ser "rolig" ut, det är lixom mänskligt.. men egentligen så hoppas jag att den "roliga personen" bara ska skratta tillbaka och spotta på oss som gör så, det hade varit minst lika mänskligt.
Jag hoppas att ni alla vet att det inte finns någon som är perfekt, alla människor har olika åsikter om perfekt, alla ser en person framför sig som man tycker är perfekt, en person som du drömmer om att bli... Men vännen, dröm inte! lär dig att tycka om dig själv, lär dig att drömma om dig själv, någonstans i världen finns det någon som vill se ut så som exakt du ser ut.
Det sägs att världen utvecklas, men vafan händer då? Vi lever i en värld som är utseende fixerad! det bara är så och man kan inte göra annat än att försöka acceptera det. Men ärligt, det finns så himla många grupper och orginasationer som är emot mobbning , vilket är bra! Men det folk inte fattar är att mobbning är omkring oss, det är inte bara i skolan . Det finns överallt! Det är inte bara barn som blir mobbade, utan också vuxna, folk som har ett handikapp. Jag förstår inte vart världen leder, men antagligen mot kaos, mot nånting som liknar slutet.
Så ja, vafan är det egentligen som händer? Kan någon sätta stopp? eller ska vi låta världen utvecklas mer, ska DU låta folk må dåligt bara för att DU klankar ner på någon. fast att du inte märker det själv.
I N S E   F A K T A  !!!  V I   B L U N D A R   N Ä R   S A N N I N G E N   K O M M E R  ,  V I   Ä R   F E G A
Ja jag förstår mig inte på det här bara.. jag bara göra inte det.
i förr förra inlägget skrev jag att man ska försöka se positivt och försöka tränga det negativa, varför inte göra samma sak här?
Istället för att skratta åt någon du ser på stan och viska till din kompis, så kan du antingen le mot personen eller säga hej.
Samma sak om dina kompisar börjar skratta eller pekar åt någon, ta då ansvaret och sätt stopp! Säg att det inte är okej att göra så.
(ett till konstigt inlägg på kort stund, men har gått och tänkt på detta ett tag...)
peace&love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0