dag 12 - en kompis beskriver mig

Hej alla cajsas bloggläsare, hoppas ni mår prima och har det gött där ute! Jag heter Maja Atterling och klassar mig själv som en av Cajsas bästa vänner (den fränaste av dom dessutom)

Eftersom att det är dag 12 och hon då skulle bli beskriven av en vän så ska jag försöka på mig detta, vilket egentligen kan bli väldigt svårt då min allra bästa vän är väldigt svår att beskriva på bara ett par meningar. Hon är så mycket mer än vad bara ord kan beskriva, men försöka kan jag göra!

Cajsa Mattlin, en tjej på snart 17 år med långt brunt hår och fina bruna ögon.(liknar ofta en liten ekorre)  Känns som att jag känt denna människa hela livet men så är det faktiskt inte, vi började umgås för kanske 4-5 år sedan men ända sen dess har jag känt att hon funnits där för mig, i alla lägen. Vår vänskap har bara blivit starkare med åren och kommer också bara bli bättre och bättre. Hon är en av de personerna som vet mest om mig i hela världen,mer än vad jag själv gör ibland till och med..  Stunderna med henne blir sällan tråkiga och det finns nog ingen annan jag kan skratta så mycket ÅT, eller med då i vissa fall. Haha. Vi kan ju förstås bli riktigt sura på varandra, med det går oftast fort över. Jag ser direkt på henne när hon blir irriterad över något och tror hon känner detsamma om mig. Hennes största passion i livet är att träna, spela innebandy med andra ord. Hon är FHIB:dam:s bästa back och tränar för elit på sanda. En stjärna helt enkelt. Hon tycker om att klä sig fint, mode och sånt där tjejigt ni vet, men kan även få cpryck och bli galen.. ( tro mig jag är med om några gånger om dagen) Hon träffade nyss the ”boy who always make her smile”, alltså Tim då om ingen skulle förstå detta. Varje gång hon får ett meddelande från honom skiner hon upp som en sol och ler minst i 2 minuter efteråt.. Har nog faktiskt aldrig sett henne så lycklig som hon är just nu för stunden, och när hon är lycklig, blir jag också lycklig. Att veta att hon mår bra får mig att må bra. Klart att man kan kännas sig lite osidosatt ibland, men jag har också varit kär. Jag vet hur det är, och jag förstår henne. Vet också att vad hon än gör så kommer hon inte lämna mig i sticket. Vi är som pusselbitar hon och jag, menade att sitta ihop , att passa och stötta varandra. Finnas i vått och torrt. Jag kommer alltid finnas här för dig cajsa, vill aldrig förlora dig. För att förlora dig, skulle vara som att förlora en del av mig själv.

Jag älskar dig bästa vän/ M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0