kasst.

när man är ledsen går man fortfarande och ler, kommer det med tiden? att man blir äldre och hanskas med saker på ett helt annat sätt? att man lär sig att vara stark även när det gör ont ? att man reser sig upp även om man faller ? kanske är det för att man inte har något val?
Bara för att man är ung men att man fortfarande blir äldre, har man ingen rätt till att må dåligt? Får höra nästan dagligen att jag borde vara fullproppad med energi och älska livet! och visst så känner jag vissa dagar. Men andra dagar så vill man ändå försvinna, ligga och lipa hela natten och glömma att man existerar.
Jag menar vi är också människor för att vi är unga, vi är fortfarande människor för att vi växer.
Alla människor kan ha dålig dagar, men bara för att man har en dålig dag betyder inte det att man har ett dåligt liv?
Pågår rätt mycket i denna åldern kan jag lova, som det gör i vilken ålder som helst, det är lixom en del av livet.
nu undrar ni säkert varför jag börjar prata om detta helt plötsligt? jo för jag är själv en sån människa som velar med humöret upp och ner. & just nu är det väldigt nere, men är fortfarande delvis glad..
ung, levande, glad, ledsen, arg, negativ, lycklig, fantasifull, olycklig, kär, trött, förbannad, positiv, rädd, energifull, död, förvirrad. j a g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0